Tuesday, December 4, 2012

`` Pelangi Senja ``

" ayah unnie marah sangat beli bear
 @ anak patung,, anti sungguh..
(skill xdop modal,,hihikk)
senyum salu ,,
 saranghae oppa & unnie "
 ... بسم الله الرحمن الرحيم ...

Sebenar-benarnya tak de pun pelangi,, entahla ade ke tak,, unnie dah lama tak keluar (nawok disini..hihi).. petang2 ni dengar lagu stacy pulak,, kenapala time down je rasa ade magic rajin nak menaip,, heran den.. ehhe..

Ilham tak semua orang dapat,, kekadang ade yang dapat tapi tak dihargai sebaiknye,, ye x?? begitu jugak dengan perasaan.. rasa yang berbagai-bagai.. gholib la tu kan,, bak kat kumpulan nasyid unic, "dihati ini hanya tuhan yang tahu".. acece,, terlebih suda..

Allahurobbi,, kekadang ade manusia yang kuat sebab manusia yang lain.. orang yang sakit kronik akan rasa kuat semangat andai insan2 disisinya sentiasa mendorong dan beri semangat serta berfikiran positif,, kan.. Allah beri kuat, manusia lain hanya wasilah,, tak kiralah ape punkan,,

Ujian,, bertandang tanpa diundang, walau tak dijemput selalu datang dan datang,, tapi jangan bimbang dia akan pergi.. setiap masalah ade jalannye,, dont wory ok..

Unnie.. oh unnie,, apelah yang awak cuba explain ni,, kami tak pahamla..

Ok.. ehhe,, sory2,, tak de ape,, ape yang unnie nk maksudkan disetiap bait bicara ni adalah.......... hanya orang yang memahami je akan faham.. ok.. tak semua menda dalam hati kita akan tenang kalau kite luahkan.. ye x??,,

semakin banyak diuji,, semakin Allah dekat dihati,, aamin

Unnie harap dan berdoa agar setiap dugaan dan musibah itu jambatan untuk kita raih pahala, moga Allah tak palingkan hati kita dari hidayah-Nya, jugak semakin sakit ujian itu semakin kukuh pegangan kita pada kitab-Nya dan sunnah kekasih-Nya.. Ya Allah..

(!____________________!).. serius.. kekadang menangis itu salah satu cara untuk rasa lega.. kalau awak,, awak dan awak ade masalah,, menangislah, mengadulah pada DIA yang maha pengasih dan penyayang.. act,, Allah rindu nak dengar rintihan kitakan,, tetiba teringat lagu nasyid kumpl mestica pulak..

maafkan unnie,,

sekian, salam sayang, moga Allah kasih..

notahatiunnie :
# doakan unnie cepat sembuh neh,, 2 hari ni tetiba sakit telinga berdenyut2,, biasalah suke sangat mengorek..
# mata kiri unnie bergedik2 la,, orang kate nak menangis,, ye ke?? x syuke..
# 2,3 minit agi nak maghrib,, ok,, tata,, salam,, smile olweyss.. 

3 comments:

Hamidah Harun said...

moga allah menguatkan langkahan kakimu..

`` Unnie Awesome `` said...

tq deq mieha.. tuk mu jua.. aamiin

k.yaya said...

moga Allah...kuatakn langkahanmu sygku...setiap ujian yg ditimpa mmg untukmu yg mmapu...Allah x prnh t'salah dm mltkkn ujian pd hamba2Nya...
إن مع العسر يسرى....
dan setiap 1 ksusahan tlh dsediakn 2 ksenanagn.... :)