Saturday, November 9, 2013

` Q-hee `

Assalamualaikum.... jam di pc menunjukkan 1.46a.m..
Allahu.. buat apelah unnie dak tido lagi ni ye??
Mata tak usah nak oyak lerr,, mengantuk bagai dah ase.. 
bulan bintang bertraburan dah ats kpala ni..
pun begitu masih rajin (konon2) menarikan jemari galaks ni,,ehhe..
dating punya pasai i relaa..ehheee.

Nak tau dak unnie dating ngan sape?? jeng.. jengg.. jengg

unnie duk dating dengan encik nila kalau u all nk tau..
sememangnya romantik (line sungguh sadis)
Everyweek bizi bagai.. baru ku tahu.. beginilah yang dikatakan kebizian ala cikgu.. Allahu.. bukan takat nak kena amik tau pasal pelajaran je,, rasanya semua mende kena titik beratkan.. (titiK berat ke??hehe)..

Minggu lepas selesai Mukayyam Khariji 2013... biarlah pic berbicara..

sekeping dah ar.. malas nak tepek manyak2..huhu

oklah,,penat sekian..huhu..

p/s: artikal ni dah lame berkulat dalam sampul surat,, athoii,, nyanyok betoii la den.. boleh taip2 nak2 bungkus,, huhu,, baru pulish hari ni,,,hehehe...redhooo jelaa

Friday, October 11, 2013

` Aye Puahsang `

Tetap menantimu... aduhai.. abih jenggg..

Malam kian kelam
Mata kian pejam
Molek nim kalau jap agi bangun Qiam..
(toing.. toing.. kan dh kena btg idung..hehe)

Crite nilah yang buat unnie jaddi sewel skit.. hehe.. lani musim melayan drama melayu cintan cintun.. pastu layan lagu2.. aduhaii,, ape nak jadi nim,, Mr. Rait!! lolos dak sy nak jadi wife awak ni,, kalu gini gaye nim,, hehe.. siapakah mr. rait.. kihkih.. Allahurobbi,, sebbaik ank murid dok tau link blog unnie.. kalu tak abis aku.. nak jawab ape la.. dah la mulut sorang2 boleh tahan.. alahai,, rindu pulak dekat ahli syurga semua,, Ya Allah jadikan mereka anak2 yang soleh/solehah.. aamiinn (^__^)..

Tengah malam jumaat yang moga2 membawa keberkatan buat semua.. insyaAllah.. doa yang takkan pernah putus buat arwah mak, tok chek, tokki's, tok n semua yang terlah pergi.. takkan pernah lupa jugak buat ayahanda yang terchinta..


lagus ni untuk oppa,, tapi kesian oppa takkan perasan kot kalau unnie tuju lagus ni kat dia melainkan kalau kat blog ni leh tag nme dia,, barulah mengigau.. hehehe.. nak tahu siapakah oppa??? tunggu.. perjalanan kita masih jauh,, sabar ye sayang2 ku.. yang penting...

Taqarrub Ilallah selalu.. sharing is caring is loving dengan Rabb,, senyum sokmo,, sebb unnie like olweysss bile awak sengeh...

aduhaiii.. unnieee sengall otak dah nim,, nutnite my dear readersssss.. 

Okeylas.. saje nak mengedik jemari ats incik keybord yang agak veteran ni,,,  Assalamualaikum..

kamusunnie : aye puahsang = i'm bored
notahatiunnie : hari selasa.. unnie nampak dia (next episd unnie strymory siapakah dia..huhu) dikantin,, nasib cover kalau tak,, malunyeee.. dah la tengah bising gilerss,, aduhai.. tenangnye.. moga Allah mengasihinye.. take care semanis gula..sengeh selalu..

Friday, October 4, 2013

` Rindu Bertamu Disini '

Salam sayyidul ayyam.. (sengeh sendiri)

Bertemu kembali di arena sukan blog ini.. syukur pada Allah yang memberi pada kita tanpa jemu.. (kekadang terperasan aku seorang editor majalh2 terkenal di dunia, ada juga macam wartawan sensasi sedang menaip artikal,, kehkeh,, perasannye seorang aku..hihi)


Sememangnya unnie seorang yang tak berapa rajin (ayat sopan disini..hihi).. tatkala kalian sedang berada disamping family,, unnie seolah berada di pejabat pada waktu cuti.. sunyi sepi hanya bertemankan incik pc n soalan2 exam yang baru udah ditaip serta halwa telinga yang insyaAllah mendidik jiwa mungkin sekali skale terlebih jiwang dengan lagu cintan-cintun..hehehe.. rasa nak tergelak je,, entah,, tak tahu ape yang sedang mengeletek hati unnie.. :-) 

Alhamdulillah atas rasa bahagia ini.. Syukran ya Allah.. 

Kawan2, akak2 yang kenali unnie cakap.. unnie sedang dilamun cinta.. lagi rasa nak tergelak besar.. Allahurobbi.. cinta?? malas nak jadi pengulas yang tegar.. yang pasti penantian satu kesyukuran satu tarbiah.. moga dapat mendidik kita dan generasi akan datang ke arah syurga Robbi.. kawan unnie pernah cakap dulu,, jodoh kena cari,, usaha dan doa,, pada unnie,, ye betul ape yg dia cakap,, tapi salah tak kalau kite tak payah cari sebab unnie yakini janji robbi,, "manusia dicipta berpasang2an".. tak di dunia insyaAllah diakhirat,,

Kematian satu kepastian, semua orang akan merasainya tak kira bila, dimana, siapa.. Inna Lillahi Waa Inna Ilahi Roji'un.. 2, 3 hari ini terima berita kematian, walaupun tak pernah bertegur sapa hakikatnya pernah mengenali,, Takziah buat keluarga mantan MB kedah..  Allahyarham Us Azizan,, keluarga Allahyarham pakcik Wahab,, salam takziah jua buat sahabat sefikrah k.ngah rusydiah salleh atas pemergian ayah tercinta semalam dan sesiapa sahaja.. Doa kebaikan buat mereka2.. untuk arwah bonda unnie juga.. Al-fatihah..

Pejam celik pejam celik.. gi mari gi mari, pi mai pi mai.. masuk Oktober dah kite.. Ya Allah pantasnya masa belari,, kadang rase semput sangat.. orang ganu kate "leloh dohho",, Tak lama lagi jugak bulan warna2 cinta akan menjelang..

Tekkkkkkkkkkkk.. lost idea.. ?????????????????????

Unnie rasa nak behenti kerja.. Unnie rasa nak behijrah jauh2 tempat baru.. Unnie rasa.... entahlah?? antara keperluan dan kehendak @ keinginan.. Unnie sangat tidak suke rasa yang begini.. hehe.. Hari tu ade sorang akak tu post dalam fb nk behijrah ke Brunei.. dulu2 unnie pernah berangan jugak.. Apa ade kat sane ye.. yang unnie tahu kat sane sebuah negara Islam yang mana pemerintah dia ikut betul2 care Islam,, berlandaskan Al-quran dan Sunnah.. sape tahu pasal ni,, sharelah ngan unnie,, unnie sangat terpanggil utk rasa tahu.. Brunei.. adakah ade tempat unnie disana??

Serius,, lintang pukang penulisan,,kehkeh,, malu kaum je kalau tahu unnie ni cikgu BM,, jangan marrraa.. cikgu BM tak bertauliah.. hikhik.. Tak sabar nak gi skolah,, sebab disitu unnie ade tinggalkan sesuatu... sesuatu yang ia menjadi rahsia unnie seorang.. korang tak boleh.. manusia ni,, kekadang nampak relax je tapi dalam hati sape tuu,, kan,,kan,, agak2lahkan kalau kite...hurmm..hurm... kalau kite amik barang orang tanpa disedari, tuan dia tahu tak yang kite ambil??? adeh,, pelikkk banyak ni.. tapi inilah yang berlaku.. Sesungguhnya Allah Maha Tahu.. 

Dana hari ini dalam sejarah.. unnie takkan lupakan sampai bile2.. Baiklah unnie akui kekhilafan diri.. (Awak nak rasa baik sangat ke,, ape ke,, tu awak punya pasal,, saya harap kite takkan jumpe lagi sampai bile2.. saya mohon maaf dan sy sedia memaafkan awak,, hati saya ibarat kaca yang kini sudah berderai,, syukur pada Allah kerana menjelaskan apa yang kabur.. Ya Allah ampuni diri aku.. jadikan aku hamba yang tabah, sabar, kuat dan ikhlas dalam setiap urusan)

Oklah,, esok sabtu,, ganti skulah.. sekian..

notahati : lebih baik saya uninstall segala bagai apliction agar saya tak jumpe lagi awak walaupun sememangnya kita jauh.. i'm tired.. cukuplah Allah bagiku..

Monday, May 27, 2013

` Berbloging lagi `

Assalamualaikum... Selamat hari isnin..
Semoga rahmat Allah melimpahi hidup kau, aku dan jugak kita,, aamiin..
Selamat bercuti buat anak2 didik semua.. mg cuti ni beri manfaat buat kalian serta cikgu-cikginya..

Allahurobbi,, serabai ditangkai hati unnie..
Macamana nak genggam ketabahan ye?? so,, 
sambil2 mengkucalanakan kalam jom dengar nasyid ni

telah tertulis suratan nasibmu 
derita buatmu ada hikmahnya
terlukis senyum dibibir lesu
tak siapa tahu hatimu...lalala

Banyaknya perkara yang unnie kena selesaikan sebelum pegi kursus,, 
adeh kursus sesuatu yang selalu mengerutkan dahi ni.. macam tak syuke.. tapi,,
bile fikir pengalaman yang tak dapat dijual beli tu rasa nak berlari laju2 je pegi,,
moga ada berjuta2 hikmah bile pegi kesana nanti.. opsttt..lupa lak nak bagitahu,,huhu
kursus PC (pertolongan cemas).. macam kelakau je op,,huhu..

Sebenarnye unnie ni cikgu TKRS.. kelakaukan,, haaaa,, xpayah nak ketawa besau sangatlah,,
tengok tuan yang comel ni,, serius tak 'sabboh' kan,, tapi nilah hakikatnye,,huhu,, kau ade?? huhu
jangan kecik hati,, unnie gurau je,, xpayah nak poyo sangatlaa,,huhu..

Cikgu TKRS tapi satu habuk pun tak pandai,, setakat nyanyi leh la,,haha,,:-p.. kawad xpandai,, istilah2 x tahu happe, nak ajo budak,, budak yang ajo cikgu,,huhu..well tu yg kena hanto kursus tuh,, nk suh belajar,, Moga Allah lindungi kami semua yang terpilih,, aamiin.. Kedah darul AMAN aku datang.. hihi

Dah.. abis yang tu.. masuk pulak bab exam.. adeh.. ade 2 kelas lagi tak tanda kertas pekse diorang.. rasa debbo tu xpayah nak cakapla.. bukan ape,, sebb unnie yang buat soalan,, rasa macam senang yang amat,, tapi anak2 didikku sayang kate susah,, payah,, aduss,,ape nak jadi ni,, nak nangiss ase.. Ya Allah permudahkanlah urusan ku dan kami,, aamiin..

Redho jelah op... jom layan nasyid ni..

bukanku menjauhi
tetapi amat sukar sekali bila kenang kembali
aku disisih dan dibuang ketepi
malah aku tidah dipeduli
Allah maha mengetahui yang ada di hati
biar dia menentukannya..lalala

Lani timbul fenomena 'kawen'... hurm,, fenomena ke musim?? ikutla ape2 pun,, asal bahagia,,hehe
ni nak nasyid agi nim,,huhu,, buat kalian yang dah selamat atau bakal membina masjid.. unnie doakan moga kalian selamat berbahagia serta selamat bercinta sampai syurga,,, (deq wani saat, idah twins, ticehajar) biar ngamok abih saitan2 kat luar sane tu,,
asyik orang je,,, kite je tahu bile lagi,, sabau2.. banyak lagi urusan tak settle.. segalanya dalam aturan Allah belaka,, moga unnie bertabah,,huhu,, dan2 je,,huhu,, unnie nak tuju nasyid ni kat kalian semua pengantin2 pilihan Allah,,

kami ucapan selamat pengantin baru
kekal abadi buat selamanya
berbahagialah suri di dalam rumah tangga
kasih yang bersemi
mula mekar berbunga..lalala


Kenal tak kami??? hehehe..
kami adalah anak2 angkat "mama ada" huhu.. 
Alhamdulillah cuti ni unnie sempat ziarah dua insan ahli syurga ni.. suke sangat,, dah lame nak gi tak pegi pun,, bizi sangat,, well,,, konon lah bizinye,,huhu.. 

haa,, ade lagi berita gumbira 2,3 hari ni,, sahabat unnie,, k.esyahamid dapat baby boy,, hajar dapat baby girl,, raihana dapat baby boy.. alhamdulillah.. 

pastu kawan2 unnie ramai yang dah peknem n bakal bersalin,, kakak ipar unnie pun menanti anakanda yang ketiga.. moga segala dipermudahkan urusan kalian,, mg anakanda2 unnie anak jadi anak soleh dan solehah,,aamiin..

Alahai panjang pulak,, hihi,, soal hati?... hahaha.. nak tahu kerrr?? tak payahlah,, unnie seorang tabah,, insyaAllah kuat,, yang penting perbaiki diri, iman dan taqwa pada Allah dulu.. ye tak??... macam nilah manusia,, mudah berubah.. sentiasa amal doa dibawah pas solat.. dulu kini dan selamanya takkan lupa,, tapi segalanya ku serahkan pada Allah.. Ya Allah pegangi hati kami andai ade jalan yang terbaik untuk kami disisiMU permudahkanlah,,aamiin..


Pada adik2 n kengkawan cukuplah kita menanti sesuatu yang tak pasti,, raihlah cinta Allah yang sentiasa ada untuk hamba2nya,, menangislah pada Allah,, mengadulah pada dia segalanya.. Allah maha mendengar,, Allah maha pengasih,, DIA takkan aniaya hamba2nya.. pilihan ditangan kita,, samaada nak atau tak.. Moga hidayah Allah milik kita..

Jap.. tak nak publish lagi,, huhu..

Bile berkait dengan soal hati tetiba teringat yang amat pada seseorang yang sentiasa ada untuk unnie sebelum ni,, nak tahu sape dia??.. jeng,,jeng,,jeng..  hehe.. Dia ialah arwah mak unnie.. bile imbas kenagan lama,, rasa sangat yang arwah mak ade je disisi,, rasa ade je orng peluk unnie saat airmata tak tertahan,, bile buke mata rupanya unnie sendirian kini.. tak.. bukan2.. unnie bukan sendirian,, unnie masih ada ayah,, adikberadik dan kengkawan dan yang lebih besar lagi,, unnie masih ada ALLAH.. kan,,kan.. 

Mak,, rindu mak selamanya,, moga pusara mak sentiasa diterangi cahaya rabbani ILAHI.. Ya Allah tempatkan arwah ibuku dikalangan orang2 beriman dan beramal soleh dan tuntunilah perjalanan ayahku dan kami semua,, aamiinn.. 

Pada kengkawan yang masih ade ayahbonda,, hargailah mereka,, jangan dikesali lagi selepas mereka kembali pada penciptanya.. sentiasa memohon ampun,, maaf..

Smile,,, smile,,, klik amik gambo skali,,hehehe... ala takkan penutup nak syedih2kan.. unnie doakan moga kite semua sentiasa dipayungi oleh syap2 para malaikat,, unnie nk out dah ni,, moga bertemu kembali disaat unnie ade idea dan kerajinan tahap bunga2 cinta,,hehe..

Sekian,, salam sayang..
Senyum dalam kedukaan lambang ketabahan.

notahatiunnie: doa seorang kekasih untukmu..ihhi..(*__*)


Tuesday, May 7, 2013

` Lama VS Baru `

Apakah yang lama dan baru ituuuu??

(^__^) Assalamualaikum...
( jawabla..wajib ni.. asal getap bibir..huhhh)

Kemarut ditengah malam buta.. gelap gulite ..oppssst blackout..
pagi dah ni,, mata ngantuk je.. kerja terbengkalai.. esok skolah..
tapi keinginan nak berblogging tetiba datang,, pelik x,,hehe..

Unnie <3 encik="" font="">

Alhamdulillah syukur ats nikmat Allah berikan..
rasa tak keruan pun ade..
entohh leee.. 
cacamarba perasan ni...hurmm


~   7 mei 2013.. dah 2 hari PilihanRayaUmum meninggalkan kita..

ce teka mane jemari unnie???hikhik

sape bijak dia akan jumpa seseorang yang teristimewa disini..

salah satu lokasi mengundi...tak tahu mane..ehhe

Unnie pasti disetiap blog.. web.. segala bagai dah buat ulasan demi ulasan..
Unnie malas nak komeng ape..
Cuma sebagai manusia..
 serius mmg banyak tak puas hati dengan ketidaktelusan pihak yang bertanggungjwab..

Ujian itu tanda peringatan untuk kita hamba2nya.. ce teka sape ni??

'Ala kullil hal,, redho itu pasti,, 
Yakin.. 
Allah dah susun hikmah yang kita sendri tak sangka2..
kali ini jugak 1st time unnie mengundi,, 
serius tentulah Pakatan Rakyat pilihan unnie.. 
(opsstt,,undi rahsiala,, nnt adopapi.. gelap guguk).. welll... 
Walau pada zahir kalah.. 
pada hakikatnya kami tak kalah..
Cuma tak menang lagi je,, ade faham..

Pesan Tuan Guru Haji Abdul Hadi : "Kalu kite kaloh kite kena bertenang, itu tanda orang beriman yang redha dengan ketentuan.. memang adat perjuangan ada kalah dan menang.. jika berlaku penipuan, Ingat!! kita ada akhirat sebagai medan segala kebenaran.. jangan lupa ada kerajaan yang lebih berkuasa yakni kerajaan ALLAH"

~   22 April 2013.. Besday Ayahanda yang tercinta.. (Mahmood bin Bakar)

Encik!! nilah ayah Unnie.. ayah tanya bile nak datang??
Selamat hari lahir ayah.. dah wish ikut fb.. ikut msj.. face to face.. Segala doa yang terbaik buat ayah.. genap 61 tahun.. besday kali ni tak bersama isteri tersayang.. tapi anak2 ade.. insyaAllah kami ade untuk ayah.. Ya Allah jaga dia untuk kami,,anak2 ayah..

~   24 April 2013.. Hakimah selamat bersalin..

comey tak.. ofkosss... ayh n mak dia di antara kwn unnie
hakimah & hanizal
Baby boy... Muhammad Ridho 'Ulwan.. 
cantik namekan,,, 
ni anak angkat baru unnie.. 
just call me 'Mama Ada' ye sayang Ridho..(^___~)

Okaylah,, unnie malas dah... 
lainnnnnnnn kaliiiiii..(pnjg skit sbb tak tahu bila plk)
 saat kerajinan menjalar,, 
unnie akan post lagi ape2 aje yang unnie rasa nak, like, suke, hubb.. 
moga Allah mengikatkemaskan ikatan yang terbina antara kita,, 
walau mungkin kita tak pernah kenal..
 namun ikatan hati kerana Allah akan kita rasai,,
senyum selalu tau..

Sebelum tu.. hurm..
dear Encik.. 
walaupun pada zahiriah nampak jauh..
namun unnie sentiasa doakan untuk kita..
Unnie tahu kita memang tak pernah janji apa2..
tak pernah bagi atau terima hint ape2 pun..
Unnie sentiasa bergantung pada Allah
kekadang mengharap,, kekadang biar Allah tentukan..
kalau ada jodoh tak kemana..(^___^)
(Unnie tahu Encik tak akan bace bait2 disini..
sebb tu Unnie terlalu berani,,hehehe,, 
adeh terlebih gatai n feeling.. 
sekali skala cikgu terlebih suda..ihhikss)

Unnie tuju lagu ni untuk encik "kita"

Ok..selamat beristirehat.. 

p/s : picca by mukabuku.com..
       luahan by heart.com..
       maudho' tak de kena mengena asenye..hehe

Monday, March 4, 2013

` Temasya Sukan `

Alhamdulillah.. Mac kini menjelma.. Pantas sungguh masa berlari, kadang rasa macam semput nak lalui dan kejarinya.. Allahurobbi.. Hari ini jugak temasya sukan sekolah pun dah melabuhkan tirainya..

Syukur padaNYA kem hijau naib juara.. (mohon maaf dan terima kasih kat guru2 team hijau -k.yong, k.anis,k.zai, k.zah, k.zue, k.zizie, tirah & m.hilmi yang bekerja keras, semangat waja dalam persiapan.. kenangan ini akan ku abadikan selamanya,,insyaAllah)

Kem hijau yang diberi nama Muhammad Al-Fateh yang sungguh hebat, sehebat tuan empunya badan.. segalanya atas kekuasaan Allah belake...

Sebagaimana sabda Nabi Muhammad s.a.w 800 tahun terdahulu : " Konstantinople akan ditakluki oleh tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja dan tenteranya adalah sebaik-baik tentera" riwayat Iman Ahmad..

Nak tahu selanjutnya kisah baginda sultan klik sini

Kekadang unnie rasa bait2 yang tertaip ni seolah bukan unnie yang mengolahnye.. terasa amat skema disini,, hihi..

Tetengg.. baiklah.. temasya sukan sekolah adalah salah satu pengalaman pertama dan berharga buat unnie,, nak nangis ase,, tetiba teringat arwah bonda,, tak dapat nak kongsi betapa besar hati dan gembiranya unnie rasa.. Mak, ada rindu sangat kat mak.. Mak moga kau tenang disana, insyaAllah doaku berpanjangan untukmu bonda dan ayahanda tercinta.. aamiin..

Untuk sukan kali ni,, unnie dan sahabat unnie yang diberi nama Athirah (seronok bekerja dengan beliau, hati senang je :-),, alhamdulillah )..  kami diberi tugasan sebagai unit urusetia dan protokal takut jugak nak laksana dengan tak de pengalamannye tapi alhamdulillah dengan izin dan inayahnya segalanya teratur atas rancanganNYA.. terimakasih ya ALLAH..

Unnie ingt nk kongsi gambar tapi tak dop pulak.. next time la ye(tak janji),, hehe..

Lepas pada ni,, siapkan soalan ujian OTI pulak.. subjek sirah tahun 3, b.arab tahun 2, b.melayu tahun 2 (tak pasti,, ase subjek diniyyah je kot..hehe) dan jugak.. tulis buku rekod.. Ya Allah permudahkan segala urusanku dan sahabat2ku yang lain..

Dalam banyak2.. yang paling best ialahhhhhhhh.. jeng.. jeng... esok cuti.. yeyeye.. jahat op cikgu ginim..huhu.. cuti pertabalan sultan ganu.. terbaikkkk.. kihkih.. oklah.. unnie nk out dulu nak settlekan beberapa kerejee... by the way.. syukur pada Allah atas segalanya.. moga Allah kasih.. tatatitittututu..gudlail..

notahatiunnie : Diam tanpa kata dan tanda-tanda membuatkan aku terus bersangka-sangka, adakah masih ada ruang untuk kami melukis pelangi dilangit yang tertinggi atau tenggelam dibawa pergi arus duniawi??.. Ya Allah kau yang berhak disembah pencipta dunia tempat mengadu segala.. berikanlah petunjuk untukku dan kami.. aamiin.. 

Tuesday, February 19, 2013

`` Tak seperti Dulu ``

Alhamdulillah,, syukur pada Allah Taala yang telah merancang segala yang terbaik buat kita semua, semoga dengan apa yang kita lalui akan membuahkan secomel-comel hasil disisi yang Maha ESA.. aamiin..

Lebih kurang 2 bulan unnie tak berceloteh disini,, Ya Allah rindu amat pada cik blog ni,, pada kalian jugak,, hati ni salu terpanggil nak berblogging tapi kekangan masa dan hal-hal yang berlaku selalu menjadi penghalang untuk unnie bersadai kat sini... unnie rindu kalian,, rinduuuu sangat tau..