Monday, November 26, 2012

`` 4K ``

Bismillahirohmanirrohim.. Alhmdulillah syukur pada yang maha Esa atas segala kurniaannya.. Semoga setiap saat disetiap hari, minggu, bulan dan tahun Allah memberikan kita 4K ini.. mohon dengan sangat.. aamiin ya robb..

4K is......

Kekuatan
Kesabaran
Ketabahan
Keikhlasan

Dalam berbagai tanggungjawab tepek 4K dalam hati kita, mudah-mudahan Allah mengatur yang terbaik.. dah berminggu unnie tak tepek entry,, rindu nak menaip,, buke hari2 belog tapi time nak menapak dekat post ade aje halangan, dalam kepala ni pikir macam-macam,, entah lerr.. (bajet bizi..huhu)

harap tak terlambat lagi unnie nak ucapkan "selamat tahun baru"

November berada di minggu yang terakhir sudah, tak bermakna bulan yang penuh berwarna-warni akan meninggalkan kita, hope bulan2 yang mendatang masih bergemerlapan cahayanya, nak2 lani kita berada dibulan hijri yang mulia,, bulan muharram.. agar cita-cita, azam dan matlamat seiringi dan sehaluan..

Sekalung tahniah buat sahabat2 unnie yang bakal menamatkan zaman bujang kalian,, barakallahulakuma, selamat bercinta sampai syurga..

Buat Ibu2 mengandung dikalangan yang kenali unnie pun selamat jugak, moga Allah memudahkan segala urusan kalian,, kawan unnie ramai ni akan jadi mak orang, alhmdulillah, terbaikkk, doa ku untuk kalian semua..( mama ada kena cari rezeki lebih la nak kongsi ngn bakal anak buah yang ramai ni,,hihi)

pray 4 gaza, pray 4 ISLAM
Dalam menjalani kehidupan seperti hari2 biasa tak lupa buat saudara2 kita di Gaza dan seluruh umat Islam di  muka bumi ini,, tak mampu nak buat ape2 pun cukuplah hanya selembaran doa dan sumbangan yang berterusan moga ia membuahkan pahala buat kita disini.. dunia akhir zaman yang menakutkan.. moga Allah sentiasa dihati.. Ya Allah ku ingin syahid seperti mereka..

Bila teringatkan kematian, rasa takut sangat. takut mati dalam keadaan buruk dipandangan Allah, nauzubillah.. Unnie suke tengok 30 minit siaran tanah kubur.. crite tu memang betul2 mengingatkan kite tentang dosa dan kematian, ade azab yang Allah akan balas cash kat dunia ni, ade azab akan dibalas kat akhirat kelak.. (ni pun hati unnie rasa berdebar2 je.. Allahurobbi)

"Ya Allah ampuni dosa kami, dosa ayahbonda kami dan seluruh umat Islam keseluruhannya, moga pengakhiran kami didalam hunulkhotimah disisiMU robbi, aamiin"

(^____________^).. unnie rasa entry kali ni sedikit hambar, sayu dan sedih.. lumrah manusia dan kehidupankan.. moga Allah ampuni kite semua.. sampai disini sahaja untuk kali ini.. moga Allah kasih..

notahatiunnie : bila teringat dosa dan kesilapan semlam buat aku rasa benci dengan kehidupan, berbagai soalan menerjah fikiran, kenapa tak aku dilahirkan dalam keadaan terpelihara?? Allahurobbi, ampuni aku atas keterlanjuran tidak bersyukurnya aku atas kelahiran ini, moga apa yang berlaku dapat disucikan dengan nur kasihMU robbi,, aamiin..

2 comments:

CHE ROSSLI said...

Hidup satu perjalanan penuh ranjau

`` Unnie Awesome `` said...

...moga dapat harungi sebaiknya.. aaminn..