Monday, October 22, 2012

`` Cinta Jauh Di Mata ``

Asslamualaikum. w.b.t semua.
Selamat hari isnin.

Act, unnie tak de idea nak tepek kat dinding blog ni, entahla tapi unnie tak nak biar ia lesu dan kelu aje, unniekan dah nekad nak buat sesuatu agar ia menjadi warna dan warni.. ehhe..

Hati unnie rasa somethingla.. kata orang baik kita luahkan aje ape yang terpendam agar ia tak jadi stress yang teruk, tapi bagi unnie tak semua perkara kita kena luahkan.. ye x?

Ya Allah sampaikan aku, ayahbondaku serta kami menjadi tetamuMU

Pengalaman hidup banyak mengajar segalanya, kalaulah boleh diulang kembali masa lalu unnie nak sangat jadi manusia yang terbaik.. banyak sangat perkara yang silap, salah dan melalaikan dah berlaku, kalau boleh unnie nak sental-sental semua tu biar tak tinggal kesan dan parut..(perkataan kalau memang bahaya, jangan amal sangat..ehhe)

Pak cik unnie ade sebut masa dia balik kampung baru ni (umah unnie) , masa duk sembang-sembang dia cakap Nabi s.a.w ade bagitahu kita yang "orang mukmin takkan buat 2 kali kesilapan" maknanya kesilapan yang lalu tu takkan berulang lagi dan akan sentiasa perbetulkan dan perbaiki.. unnie rasa nak nangis je masa tu.. Allahurobbi..

moga ALLAH kasih

Susah nak didik hatikan dengan segala macam perkara baru dan teruk yang berlaku diakhir zaman ni, kalau fikir unnie rasa takut nak teruskan hidup ni, rasa give up sangat, rasa nak lari dari segalanya, kalau boleh tak nak hadapi perkara-perkara yang menyakitkan tapi bile unnie fikirkan ayahbonda unnie, unnie tak boleh buat apa-apa.. unnie tak boleh nak harapkan orang lain unnie kena buat sendiri dan yakin DIA sentiasa ada untuk unnie hadapi segala-galanya..

Alamak!! terlebih feel la pulak.. huhu.. tulah tak nak cerita n tak de idea sangat sampai abis page,, ihhikss.. tajuk entry memang xde kena-mengena pun.. unnie suke sangat berkait dengan cinta.. sebab unnie rasa bahagia.. tak semestinya cinta tu segala yang berkaitan dengan 2 hati manusia sahaja,, kan.. kan..kan.. ehheee..

oklah,, unnie nak gi ngemas2 pulop ni,, lepas zohor karang nk gi ngajo pulop.. doakan unnie agar kuat, sabar, tabah dan ikhlas dalam melakukan ape pun nak2 dalam pada nak berbakti pada ayahbonda unnie, yang mana jugak skrang ni mak unnie sedang sakit.. nantie unni akan story-mory lagi neh.. tatata.. barakallahulakuma..

notahatiunnie : unnie dalam proses tak nak terjerumus dalam kancah cinta manusia.. cukuplah hanya DIA tempat unnie bergantung seluruhnya.. kate sorang teman yang masih ternampak2 je bait yang dia tulis, "masa lalu banyak perkara yang silap dan kena perbaiki".. unnie tahu dan dapat rasakan beliau sedang perbaiki diri.. unnie pun nak jadi lebih hebat dari beliau dalam nak baiki diri.. dalam proses ni seringkali beliau muncul dan muncul.. ujian sungguh,, adakah unnie harus lari dan lari.. Hasbunallah Wa Nikmal Wakeel..

~ Cukuplah ALLAH (menjadi pelindung) bagi kami dan Dialah sebaik-baik pelindung [3:137] ~

No comments: